Mobilsurfingen vokser lynhurtigt med 250 % pr. år. 70 % af Danmarks befolkning har en smartphone. Snart bliver der surfet mere fra mobile enheder end fra almindelige computere
Mobile enheder stiller helt andre krav på hjemmesider. Responsivt design, som tilpasser sig efter størrelsen på besøgerens skærm, enkle sider og store links er nogle af virkemidlerne.
For at du skal kunne give besøgerne en god velkomst via mobile enheder, har vi udviklet en mobilplatform til både web og booking.
Responsivt design er meget mere end det hotteste modeord lige nu. Det giver en helt ny brugervenlighed til alle, som bruger smartphones og tabletcomputere.
Ved at indholdet tilpasser sig, ser siden pæn ud uanset, om man kigger på den i stående mobil, liggende mobil, stående tablet eller liggende tablet. Besøgeren behøver ikke at zoome og scrolle i sidelæns hele tiden.
Det underliggende billed- og tekstmateriale samt koblinger til bookingbare rejser er det samme som for den almindelige webside - intet merarbejde kræves af dig for at administrere den mobile løsning.
Menuen, som tilpasser sig til besøgerens skærmstørrelse.
For større skærme som f. eks. iPad eller Samsung Galaxy Tab præsenteres en stort set almindelig drop-down menu. Ved mindre skærme, som f. eks. mobiltelefoner, ser man i stedet en knap, som umiddelbart udfolder en letnavigeret menu.
På mobiltelefoner er der mindre plads til menuer og links. Søgning er derfor en vigtig del. Søgning findes lige ved hånden ved hovedmenuen i den mobile løsning.
En mobiltelefon er jo stadig også til at ringe med, og med et klik ringer den til dig for at booke! Alternativt booker man via det responsive bookingsystem, som tilpasser sig helt til skærmens størrelse. Mange af vores kunder vil også bruge dette bookingsystem til sin almindelige webside, da det giver store muligheder for at skræddersy både flow og design.
Det nye bookingsystem er ikke kun mobiltilpasset og responsivt. Foruden det håndterer den børnerabatter på et tidligt stadie, opdaterer prisinformation efterhånden som man f. eks. ændrer tilvalg. Både design og flow kan skræddersys.
De sidste ti år har vi tillagt nye funktioner til i princip det samme bookingsystem. Nu tager vi det største skridt, siden vi startede, med et helt ny bookingsystem med topmoderne design og funktionalitet. Dette kommer sikkert også til at erstatte det eksisterende bookingsystem hos mange på almindelige websider mod agenter med flere. Det er svært at beskrive forskellene med ord, så lad os vise dem i stedet eller gå til mobil.primatravel.com.
Mine bookinger har fået et helt nyt udseende.
Kunden kan logge ind enklere og ser alle bookinger, de har gjort, på en attraktiv måde med billeder og moderne design.
Kontaktside
Overalt, hvor telefonnumre vises, kan man klikke på nummeret og lade mobilen ringe op. Tablets og computere, som ikke har telefon, prøver at bruge Skype eller lignende, hvis man klikker. Selvfølgelig er kontaktformularer responsive og passer fint i de allerfleste mobile formater.
Brochurebestilling og lignende findes også i mobiltilpasset version.
Destinationssider, kategorisider og øvrige sider er responsive og har kloge funktioner som f. eks. at underrubrikker vises som links, som straks viges ud, når man klikker på dem.
Kunden kan själv köpa presentkort på valfritt belopp via webben, betala genom bekräftelse eller via betalväxel som accepterar presentkortsbetalning. Presentkort skickas efter betalning. Vid bokning av resa eller på en redan bokad resa kan kunden själv lösa in presentkortet genom en krypterad webbkod. Allt sköts automatiskt.